tiistai 9. maaliskuuta 2010

2. b) epäonnistuneet asiakaspalvelutilanteet

Työpaikkani lähellä on eräs ruokakauppa, jossa käyn usein ostamassa eväät itselleni töihin. Käyn kyseisessä kaupassa sen takia, koska voin tehdä ostokseni siellä "suhteellisen nopeasti", koska se on erittäin lähellä työpaikkaani. Kaupassa on töissä yksi iäkkäämpi mies, jolta saan joka kerta huonoa palvelua. Tämä myyjä on todella tympeän oloinen ja hidasliikkeinen joka kerta, kun näen hänet työskentelemässä. Tervehdin häntä aina ensimmäiseksi, mutta hän ei tervehdi ollenkaan takaisin. Se tuntuu siltä, että hän tekisi sen aivan tahallaan. Miksi sellainen henkilö on töissä asiakaspalvelutehtävissä, jos ei kykene tai viitsi edes tervehtiä asiakkaita?! Jos kassoilla on joku muu myyjä, niin menen mielummin siihen jonoon, vaikka se olisikin paljon pitempi kuin tämän tympeän myyjän kassajono, koska tiedän jo etukäteen, että se pitempi jono etenee nopeammin. Kun ennakoin ajoissa, eli menen jonkun muun kassajonoon, niin tiedän että saan parempaa ja vauhdikkaampaa palvelua ja ehdin ajoissa töihin takaisin. Myyjätkin ovat ihmisiä ja heillä on huonoja päiviä, mutta tämä myyjä on joka kerta aivan yhtä tympeänä. Enkä usko, että hänellä joka kerta on se huono päivä meneillään... Jatkossa välttelen hidasta ja ankeaa palvelua!

1 kommentti:

  1. Olin kerran ystäväni kanssa eräässä vaateliikkeessä kieo kiertelemässä, ja kello oli pari minuuttia vaille sulkemisajan. Päätimme kuitenkin mennä sisälle vain vilkaisemaan, emme edes ajatelleet olla siellä kauaa sillä tiesimme liikkeen sulkeutuvan. Huomasimme miten ilkeän näköisiä myyjät olivat, sillä heillä oli kuitenkin kiire sulkea liike, että hekin pääsevät koteihinsa. He olivat laskeneet sisäänkäynnissä rautakehikon jo puoleen väliin asti, ja liikkeessä oli kuitenkin vielä asiakkaita. Asiakkaat joutuivat kyyristymään, tai parhaimmassa tapauksessa ns. limpoamaan rautakehikon ali. Myyjät muistaakseni katselivat kelloa siihen malliin, että nyt on aika poistua liikkeestä, en muista olinko se minä vai ystäväni joka sanoi myyjille, että aikaa on runsaat pari minuuttia vielä. Ystävälläni oli jäätelö mukana ja kiukuspäissään toinen myyjistä tokaisi ilmeisesti "puolustuksekseen", että "ei tarvitse jäätelön kanssa tulla vaateliikkeeseen". Sitten suutuin, ja sanoin myyjille, että "me ollaan asiakkaita, ja teidän täytyy käyttäytyä sen mukaisesti". Hermo siinä näytti menevän yhdellä sun toisella. Muitakin ikäviä asiakaspalvelutilanteita on ollut, mutta tämä tilanne on kyllä jäänyt mieleen päälimmäiseksi.

    VastaaPoista