A.)
Massateini
Demgrafiset tekijät:13-18 vuotias tyttö tai poika. Psykologiset tekijät: vaatteita, meikkejä, harrastusvälineitä, sokerijuomat (limut), karkit ja elokuvateatterit. Viiteryhmätekijät: kaverit
Bisnesmies
Demgrafiset tekijät: 30-55 mies. Psykologiset tekijät: elekroniikka, matkustaminen, vaatteet ja ravintolat.
Vanha hienostonainen
Demgrafiset tekijät: 65-85 nainen. Psykologiset tekijät: antiikki, aikakauslehdet, julkisetkulkuvälineet ja ruoka.
B.) 500 e tuotteet.
Massateini:
Harrastusvälineet. Esimerkiksi ratsastus harrastus voi tulla hyvinkin kalliiksi. Vaatteet voivat myös tulla erittäin hintaviksi. Ulkona käynti baarit, ravintolat ja leffateatterit.
Bisnesmies:
Elektroniikka. Kotiteatteri järjestelmä uudella televisiolla.Thaimaan matka. Kodin sisustus.
Vanha hienostonainen:
Antiikki. Vanhat ihmiset pitävät yleensä antiikista ja se on kovin hintavaa. Matkustaminen, toiset vanhat ihmiset pitävät matkustamisesta vielä eläkepäivillä. Yleinen eläminen vuokra ja ruoka.
C.)
Matti kuulee töissä,että Jukka on ostanut juuri eilen perheelleen mielettömän upean uuden kotiteatteri järjestelmän. Matti innostuu ja rupee miettimään omaa tilannettaan ja päättää, että nyt on aika uusia heidänkin perheen kotiteatteri järjestelmä. Niinpä Matti kävelee suoraan Veikon-koneeseen ja pyytää myyjän luokseen. Myyjä suosittelee muutamaa eri järjestelmää, mutta Matti on päättänyt, että ainakin kalliimmat ja hienommat ne täytyy olla kun Jukalla! Lopuksi Matti päätyy 1500 e LG:n kotiteatteri järjestelmään ja lähtee kaupasta mairea hymy huulillaan. Ostoprosessi oli lähes täydellinen ja kaikki ovat tyytyväisiä Matti sai järjestelmälle 24 kk takuun ja vähä hintaakin sai tingattua alemmas.
D.) Kohderyhmät
Gina tricot: nuoret naiset 1 segmentti
H&M: Nuoret naiset/nuoret , keski-ikäiset naiset/miehet, pienet lapset, vauva ikäiset. 4 segmenttiä.
Mango: nuoret naiset, keski-ikäiset naiset. 2 segmenttiä.
E.) Segmetointstrategia
H&M: Halpa ja muodikas ruotsalaisketju. Hyvännäköistä nuortenmuotia sopivaan hintaan.
Lähettävät myös kivannäköisen kuvaston kotiin, joka houkuttaa entistä kovemmin tilaamaan/ostamaan heidän tuotteita.
Gina tricot: Jatkuvasti uutuuksia! Muodikkaita, kauniita ja siistejä vaateita myös kohtuuhintaan.
Mango: Muotia. Siistejä ja hieman ehkä tasokkaampia vaatteita kun edellisillä liikkeillä myös hinta hieman korkeampi.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti